City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

چگونه در طول سفر سلامت خود را حفظ کنيم؟ (1397/04/25)

هيچ‌کدام از ما دوست نداريم در طول سفرهاي تفريحي يا کاري دچار بيماري‌هاي مختلف همانند گرمازدگي، اسهال و استفراغ يا حتي سرماخوردگي شويم، يا جاي نيش پشه آزارمان بدهد. به همين خاطر، لازم است نکات لازم براي حفظ سلامت در طول سفر را بدانيم تا از بروز هرگونه اتفاق ناخوشايندي پيشگيري کنيم.
چگونه در طول سفر سلامت خود را حفظ کنيم؟

به گزارش بزنيم بيرون ،براي اين منظور توصيه ما اين است که اقلام و وسايلي که در زير به معرفي و توضيحشان خواهيم پرداخت را در چمدان يا کوله خود بگذاريد تا در مواقع ضروري مورد استفاده‌تان قرار بگيرند.

البته، رعايت نکات کلي و عمومي همانند پرهيز از صرف غذا در رستوران‌هاي غيراستاندارد و آلوده، نوشيدن مقدار زيادي آب، مصرف ميوه و سبزيجات بيشتر و استرس نداشتن در طول سفر از جمله مواردي است که بايد حتما مدنظر داشته باشيد.

بعلاوه‌ي اين موارد، نکاتي که در زير به آن پرداخته‌ايم را هميشه در گوشه ذهن خود داشته باشيد تا در طول سفر سلامت خود را حفظ کنيد. همراهمان باشيد.

جعبه کمک‌هاي اوليه

البته دقيقا منظورمان جعبه يا باکس بزرگ نيست. يک کيف جمع‌وجور و کوچک را به داروها و وسايل کمک‌هاي اوليه اختصاص دهيد. اقلام زير را در اين کيف گذاشته و هميشه در طول سفرهاي خود همراه داشته باشيد:

   آنتي‌هيستامين (ضد حساسيت)

    پماد ضدخارش

    ادويل / ژلوفن / ديکلوفناک / استامينوفن

    قرص ضد تهوع

    پماد آنتي‌باکتريال

    قطره استريل چشمي

    بانداژ / گاز استريل

    ضد گزش

براي اينکه از ماجراجويي‌هاي خود در دل طبيعت، کنار دريا يا حين بازديد از مکان‌هاي باستاني نهايت لذت را ببريد بايد کاملا سالم و سلامت باشيد. اين امر در گرو تغذيه سالم و صحيح نيز هست. آيا مي‌دانيد در طول سفر چه غذاهايي را نبايد بخوريد؟

راهنماي داشتن تغذيه سالم در طول سفر

با اينکه فست‌فودها يا نوشيدني‌هاي شکلاتي بسيار وسوسه‌کننده هستند اما توصيه مي‌کنيم در طول سفر به سراغ غذاهاي ارگانيک و نوشيدني‌هاي طبيعي برويد.

حفظ تعادل؛  کليد موفقيت شماست. با آگاهي از اينکه چه غذاهايي براي بدن شما مفيد هستند مي‌توانيد انتخاب‌هاي مناسبي داشته باشيد. مراقب مواد غذايي که به آنها حساسيت داريد باشيد و از مصرف آنها  حتي در صورت وسوسه شدن  پرهيز کنيد تا مشکلي برايتان پيش نيايد.

همچنين توصيه مي‌کنيم تا حد امکان از چربي و شيريني‌هاي زياد نيز دوري کنيد و هميشه اسنک و غذاهاي سبک همراه خود داشته باشيد.

ميان‌وعده

اگر قرار است با ماشين شخصي خود به سفر برويد، حتما يک کلمن يخ در ماشين داشته باشيد تا غذاها و اسنک‌ها را درون آن بگذاريد تا در معرض نور خورشيد فاسد نشوند. در هتل يا اقامتگاه خود هم حتما غذاها را در يخچال نگهداري کنيد.

اسنک‌هايي که براي سفر انتخاب مي‌کنيد بهتر است سالم و سبک باشند. ماست، ميوه و سبزيجات، ميوه‌هاي خشک، آجيل، کراکر سبزيجات، موزه، سيب و نان و پنير و خيار.

هميشه غذاهايي را انتخاب کنيد که حاوي مقدار زيادي آب هستند، مثل خيار يا هندوانه. اين ميوه‌ها رطوبت و آب بدن را تامين مي‌کنند و از بروز گرمازدگي پيشگيري مي‌کنند.

به‌طور کلي مواد غذايي ارگانيک را جايگزين غذاهاي آماده و فراوري شده کنيد.

غذاي اصلي

در طول سفر هم بايد مراقب کالري‌هاي مصرفي خود باشيد. غذاهايي را انتخاب کنيد که سالم و سرشار از آب و پروتئين هستند. ترجيحا غذاهاي کبابي ميل کنيد تا ميزان مصرف چربي را کاهش دهيد.

ترفندهاي زير را نيز مدنظر داشته باشيد:

    در طول سفر پروتئين زيادي مصرف کنيد.

    تا حد امکان از غذاهاي سرخ‌کردني، چرب و داراي گليسمي بالا خودداري کنيد.

   در صورت امکان خودتان در خانه غذا بپزيد. (اگر در هتل اقامت نداريد و خانه اجاره کرده‌ايد)

     به جاي آب‌ميوه‌هاي صنعتي يا چيپس، نمونه‌هاي ارگانيک و سالم آنها را ميل کنيد: آب‌ميوه طبيعي، سالاد، چاي سبز و

    غذاهاي محلي را تست کنيد.

    هميشه صبحانه بخوريد و اين وعده را ناديده نگيريد.

۲۳توصيه براي داشتن سفري امن و راحت از زبان يک جهانگرد

نوشيدن آب زياد

کم‌آبي در طول سفر خطرات و تهديدهاي زيادي بدنبال دارد. از سردرد و کاهش انرژي گرفته تا خشکي پوست، احساس گرسنگي غيرواقعي، عملکرد نادرست سيستم ايمني بدن و … به همين خاطر بسيار لازم است که براي حفظ سلامتي در طول سفر حتما آب زيادي بنوشيد.

براي اين منظور خوب است موارد زير را مدنظر داشته باشيد:

    قمقمه آب به همراه داشته باشيد که دايم آن را پر کنيد.

    در هتل يا اقامتگاهي که هستيد بطري‌هاي آبي که به رايگان در اختيارتان هست را برداريد و به همراه داشته باشيد.

    تا حد امکان از مصرف قهوه خودداري کنيد زيرا آب بدن را جذب مي‌کند.

ورزش در طول سفر

افرادي که به‌طور منظم باشگاه مي‌روند بايد يک‌سري حرکات ورزشي را در طول هفته انجام دهند، ممکن است در طول سفر فعاليت‌هايشان را ادامه ندهند. اما توصيه ما دقيقا برعکس است؛ يعني در هر شرايطي به انجام تمرينات ورزشي خود ادامه دهيد و آنها را ناديده نگيريد. اين امر براي حفظ سلامتي در طول سفر لازم است.

براي اين منظور ترفندهاي زير را در نظر داشته باشيد:

    با خودتان عهد کنيد که حتي در طول سفر هم ورزش را کنار نمي‌گذاريد.

    اگر نمي‌توانيد حرکات هميشگي خود را انجام دهيد، ورزش‌هاي جديد را امتحان کنيد.

    اگر يوگا کار مي‌کنيد، زيرانداز مخصوص خود را به همراه داشته باشيد.

5دقيقه در روز را به نرمش کردن اختصاص دهيد.

    به جاي استفاده از آسانسور با پله بالا و پايين برويد.

    مسافت‌هاي کوتاه را پياده طي کنيد.

    اگر هتل محل اقامت شما باشگاه دارد، هر روز صبح يا بعدازظهر چندين دقيقه را به ورزش با دستگاه اختصاص دهيد.

    اگر شهر مقصد شما دوچرخه شهري دارد، دوچرخه کرايه کنيد و با آن در شهر بچرخيد.

    مديتيشن و تنفس درست را تمرين کنيد.

داشتن خواب درست و باکيفيت در زندگي بسيار مهم است. اين مساله در سفر مصداق بيشتري دارد. اگر خواب کافي نداشته باشيد، فرداي روز بعد خسته و بي‌انرژي خواهيد بود و شايد نتوانيد از زيبايي‌هاي سفر لذت کافي ببريد.

شايد با خود بگوييد يکي از تفريحات سفرهاي گروهي دير خوابيدن‌هاي شبانه و بازي‌هاي دسته‌جمعي است، اما توصيه مي‌کنيم براي سالم ماندن و لذت بردن در طول تمامي روزهاي سفر، ساعت خواب منظمي داشته باشيد و از تا صبح بيدار ماندن‌ها دوري کنيد.

در کنار تمامي مواردي که در بالا به آنها اشاره کرديم، آگاهي از گزينه‌هاي زير هم بد نيست و توصيه مي‌کنيم آنها را در گوشه ذهن خود داشته باشيد:

    هميشه قرص‌هاي ويتامين و مکمل‌هاي خود را به همراه داشته باشيد.

    اسانس گياهي به همراه داشته باشيد. (اکاليپتوس، نعنافلفلي يا اسانس ليمو)

    ضدآفتاب هميشه به همراه داشته باشيد.

    در طول سفر خوراکي‌هاي پروبيوتيک مصرف کنيد.

    اگر به دارو يا مواد غذايي خاصي حساسيت داريد، حتما به همسفر خود اطلاع دهيد.

    موبايل و اينترنت و دنياي مجازي را در طول سفر کنار بگذاريد.

    مدام دست‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد.

    تنفس‌هاي عميق داشته باشيد.

    پيش از سفرهاي طولاني، يک آزمايش کلي بدهيد و از سلامت خود مطمئن شويد.

    اگر دندان‌درد داريد، پيش از سفر آن را درست کنيد تا در طول سفر اذيت نشويد.

    پيش از سفر، رستوران‌ها و هتل‌هايي که کاملا تميز و بهداشتي هستند را در اينترنت جست‌وجو و پيدا کنيد.

   .  در طول سفرهاي خارجي حتما خود را بيمه سفر کنيد.


منبع : سايت روزياتو

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها