City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

بعد از پياده روي چه بخوريم که وزن مان اضافه نشود؟ (1397/04/26)

بايد بعد از پياده روي انرژي از دست رفته را تامين کنيد‎ اما اغلب نگران هستند که بر وزنشان اضافه نشود. ما به شما چاره کار را مي گوييم.
بعد از پياده روي چه بخوريم که وزن مان اضافه نشود؟

به گزارش بزنيم بيرون ، پياده روي انتخاب مناسبي است، زيرا فشار زيادي به بدن وارد نمي‌کند و نياز به تجيهزات خاصي ندارد با اين حال بايد به تغذيه بعد از پياده روي توجه کرد تا نتايج آن را مشاهده کنيم.

به نقل از سايت MNT، بسياري  از افراد ورزش پياده روي را براي ورزش کردن انتخاب مي‌کنند. مطالعات اخير نشان داده است که تنها 10 ‌دقيقه پياده روي در روز باعث افزايش طول عمر مي‌شود و بر سلامت نيز تاثيرگذار است. با اين حال پياده روي بايد با تغذيه مناسب همراه باشد. اگر پياده روي شديد و طولاني انجام مي دهيد انرژي زيادي مي سوزانيد، بنابراين بايد بعد از پياده روي انرژي از دست رفته را تامين کنيد. خوردن کربو هيدرات و پروتئين کافي مي‌تواند به تامين انرژي کمک کند. براي تامين کردن کربوهيدرات بدن مي‌توان سيب زميني يا برنج قهوه‌اي مصرف کرد و براي تامين پروتئين مصرف نخود، عدس و غلات توصيه مي‌شود. مي‌توانيم همچنين ماست يوناني ، تخم مرغ، ماهي سالمون يا مرغ مصرف کنيم.

متخصصان ورزشي مصرف تخم مرغ را بعد از ورزش توصيه کردند. تخم مرغ يکي از بهترين منابع پروتئين است که آمينو اسيدهاي لازم را نيز دارد. اگر که گياه خوار هستيد مي‌توانيد  پروتئين بدن را با مصرف دانه‌ها مانند آجيل و لوبيا تامين کنيد. مطمئن شويد که به اندازه کافي پروتئين بعد از ورزش دريافت مي‌کنيد، زيرا  مصرف پروتئين بر روي ريکاوري عضلات تاثير گذار است. کساني که پياده روي را براي کاهش وزن انجام مي‌دهند مي‌توانند با مصرف پروتئين انسولين بدن را کنترل کنند، زيرا انسولين باعث پايين آمدن سرعت هضم غذا مي‌شود. برخي‌ها تصور مي‌کنند که درست بعد از ورزش بايد مواد غذايي لازم را دريافت کنند، اما شما پانزده ‌دقيقه بعد از ورزش تا سه ساعت بعد از ورزش مي‌توانيد مواد غذايي را دريافت کنيد. اگر مي‌خواهيد قبل از پياده روي يک ميان وعده سبک مصرف کنيد مي‌توانيد موز، ماست يوناني و چند ميوه ديگر بخوريد. بهتر است از زياده روي در خوردن خودداري کنيد، زيرا در هنگام پياده روي بدن نبايد زياد مشغول هضم غذا شود.

 


منبع : ايسنا

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها