City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

با انجام چند ورزش ساده مزاحم خواب همسفرمان نشويم (1397/04/30)

يکي از نگراني‌ها و مشکلاتي که بسياري از افراد را خصوصا در سفر مشترک آزار مي‌دهد خروپف شبانه است که به راحتي مي‌تواند با انجام تمريناتي آنرا رفع کرد.
با انجام چند ورزش ساده مزاحم خواب همسفرمان نشويم

به گزارش بزنيم بيرون ، خروپف زماني رخ مي دهد که عضلات گلو شل مي‌شود در اين حالت راه‌هوايي مسدود مي‌شود و همين امر علتي است که تنفس را هنگام خواب دچار مشکل مي‌کند.

گاهي اوقات اين عارضه مي‌تواند زمينه ساز مشکلات سلامتي زيادي نظير بيماري‌هاي قلبي باشد.

مطالعه اي در اين زمينه روي 22 مرد و 17 زن انجام شد و محققان افراد را به دو گروه تقسيم کردند يک گروه از اسپري مخصوص بيني استفاده کردند و همچنين تمريناتي براي داشتن تنفس عميق انجام مي دادند و سه بار در روز از اين اسپري استفاده کردند.

گروه ديگر فقط به شستشوي بيني سه بار در روز اکتفا کردند و آنها از تمرينات مربوط به بهبود شرايط بلع و گفتار استفاده مي‌کردند.

خروپف به دليل ارتعاش ماهيچه‌ها و بافت نرم عضلات ايجاد مي‌شود که منجر به انسداد راه‌هاي هوايي فوقاني مي‌شود بنابراين نياز فعاليت‌هايي است که اين عضلات تقويت شوند.

در حقيقت به عنوان يک تئوري اين موضوع مطرح است که تقويت عضلات مي‌تواند منجر به کاهش خروپف شود، در نتيجه مطالعه‌اي در اين باره انجام شد و محققان شرکت کنندگان را به مدت يک هفته با توجه به تمريناتي که به آنان داده بودند بررسي کردند و بعد از اين دوران به مدت سه ماه،‌ميزان خروپف آنها اندازه گيري شد و افرادي که تمرينات را انجام داده بودند از آن بهره بردند به گونه‌اي که 36 درصد فرکانس خروپف و 59 درصد شدت صدا کاسته شد.

نمونه اين تمرينات به شرح ذيل است:

1) با نوک زبان به سقف دهان فشار بياوريد و آنرا به عقب بکشيداين عمل را 20 بار انجام دهيد.

2) زبان را به سمت بالا بکشيد و 20 بار اين عمل تکرار شود.

3) در حالي که نوک زبان را به داخل دندانهاي جلو هدايت مي‌کنيد به قسمت پشت زبان فشار آوريد. اين عمل هم 20 بار انجام شود.

4) زبان و کام نرم را 20 بار بالا ببريد.

5) با استفاده از انگشت سبابه، گونه را از دندانها دور کنيد و آنرا به پايين بکشيد. اين عمل 10 بار براي هر سمت انجام شود.

6) هنگامي که غذا مي‌خوريد زبانتان را به سمت سقف دهان بالا ببريد به ويژه هنگام بلع، بدون اينکه عضلات گونه را محکم کنيد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها