City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

10 اشتباه رايجي که منجر به اضطراب در سفر مي شود (1397/05/13)

سفر کردن يکي از مفيدترين کارهايي است که مي توانيم براي بدن و روح خود انجام دهيم. در حقيقت سفر علاوه بر آنکه تجربه هاي جديدي در اختيار ما مي گذرد، فرصتي براي استراحت جسم و روح هم هست.
10 اشتباه رايجي که منجر به اضطراب در سفر مي شود

به گزارش بزنيم بيرون ، گاهي در زمان سفر مرتکب اشتباهاتي مي شويم که باعث مضطرب شدن ما مي شود و سفر را به کام مان تلخ مي کند، در نتيجه در پايان سفر احساس مي کنيم آنطور که بايد استراحت نکرده ايم و لذت سفر را نبرده ايم. از اين اشتباهات پرهيز کنيد تا سفري بدون اضطراب را تجربه کنيد.

۱- از قبل تحقيق نمي کنيد

اوج لذت يک سفر در حقيقت قبل از شروع آن اتفاق مي افتد. با مطالعه ي کتاب هاي راهنماي مسافران و کتاب هايي درباره ي تاريخ و فرهنگ مقصد سفرتان مي توانيد از قبل براي سفر خود برنامه ريزي کنيد. اين کار سفرتان را وارد جريان زندگي عادي تان مي کند. قبل از شروع سفر، هر چه بيشتر بدانيد بهتر است. سعي کنيد تا جايي که مي توانيد درمورد مقصد سفرتان تحقيق کنيد و به دنبال رستوران هاي پيشنهادي، وسايل حمل و نقل عمومي، منظره ها و تفريحات و سرگرمي ها باشيد. وقتي از قبل براي سفر خود برنامه ريزي داشته باشيد، آمادگي بيشتري پيدا مي کنيد و افسوس نمي خوريد که چرا بهترين رستوران محلي يا فرصت شنا در درياچه ي زيبايي را از دست داديد

۲- بارتان بيش از اندازه زياد است

چمدان تان را سبک ببنديد تا خود را گرفتار دردسرهاي بار سنگين و اضافي در فرودگاه و هتل و غيره نکنيد. براي کم کردن بارتان مي توانيد يک فهرست تهيه کنيد و طبق آن وسايل تان را جمع کنيد. وسايل غير ضروري مثل سشوار و کفش هاي نامناسب را فراموش کنيد. به جاي آن، کفش هاي مناسبي را انتخاب کنيد که در هر زماني از روز قابل استفاده باشند. به علاوه لباس هايتان هم بايد راحت و قابل شستشو باشند

.

۳- برنامه ي سفرتان بيش از اندازه دقيق و فشرده است

برنامه ريزي براي هر ساعت از تمام روزهاي سفر کار طاقت فرسا و اضطراب آوري است. اتفاقات پيش بيني نشده مثل تأخير در پرواز يا لغو تورهاي گردشگري بخشي از واقعيت سفر هستند. اگر در برنامه ي سفرتان فکر اين اتفاقات را نکرده باشيد و از اين فرصت ها براي استراحت و گشت زدن در اطراف استفاده نکنيد، دچار نااميدي، ترس و اضطراب خواهيد شد. از برنامه ريزي دقيق و فشرده براي سفرتان پرهيز کنيد تا سعي نکنيد در يک زمان کوتاه کارهاي زيادي را انجام دهيد.

۴- خود را به دست اتفاقات نمي سپاريد

وقتي از اتفاقات ناخوشايندي مثل جا ماندن از پرواز دچار وحشت مي شويد، اضطرابي را وارد جريان سفرتان مي کنيد که ضرورتي ندارد. به اين اتفاقات ناخوشايند و غير منتظره به ديد يک ماجراجويي نگاه کنيد چون اغلب اين پيشامدها بعدها از نظرتان چيزي جز يک اتفاق خنده دار نخواهند بود يا تبديل به بهترين خاطره ي سفرتان خواهند شد. بنابراين اجازه ندهيد موقعيت پيش آمده شما را تحت کنترل خود درآورد، خود را رها کنيد و خونسرد باشيد. چند نفس عميق بکشيد، آگاهانه رفتار کنيد و در کافه ي فرودگاه يک نوشيدني آرامش بخش بنوشيد.

۵- توقع تان بيش از اندازه بالا است

نبايد با اين ديد به مسافرت برويد که اين بهترين سفر ممکن خواهد بود. اگر توقع زيادي از سفرتان داشته باشيد، دچار نااميدي خواهيد شد. با يک ديد باز نسبت به ماجراجويي ها و تجربه هايي که انتظارتان را مي کشد به سفر برويد تا مسافرت بدون اضطرابي داشته باشيد

.

۶- با همسفرهايتان هماهنگ نيستيد

لازم است که با همسفرهاي خود درباره ي خواسته هايتان از اين سفر گفتگو کنيد. شايد شما بخواهيد براي شنا به دريا برويد اما دوست تان بخواهد با تله کابين منظره هاي ارتفاعات را تماشا کند. صحبت درباره ي اهداف سفرتان به شما کمک مي کند تا هنگامي که متوجه تفاوت در خواسته هايتان مي شويد از به وجود آمدن موقعيت هاي ناخوشايند و اضطراب آور جلوگيري کنيد

.

۷- نمي دانيد چطور استراحت کنيد

اگر شما از دست افرادي نيستيد که دوست دارند در زمان مسافرت در هتل استراحت کنند و فعاليت چنداني نداشته باشند، بايد به دنبال روش هاي فعالانه تري باشيد تا بتوانيد خود را از مشغله هاي معمول ذهني رها کنيد. بعضي سفرها با فعاليت هاي ورزشي و چالش برانگيز همراه هستند و شما را کاملا مشغول خود مي کنند. اين مسأله به شما کمک مي کند تا بعد از پايان سفر، حقيقتا احساس طراوت و تازگي کنيد. بنابراين مي توانيد تمام روز خود را در موزه ها و بناهاي تاريخي سپري کنيد يا آموزش قايق سواري را تجربه کنيد؛ اگر اين کارها باعث مي شود گذشت زمان را احساس نکنيد نشانه ي خوبي است که در حال استراحت هستيد.

۸- از عادت هاي معمول تان دست مي کشيد

اگر به طور منظم ورزش مي کنيد، برنامه ي ورزش تان را در زمان سفر هم ادامه دهيد. اين به معناي آن نيست که در سفر هم بايد هر روز به باشگاه برويد. اما لازم است راهي پيدا کنيد تا در اين مدت هم فعال بمانيد، مثلا مي توانيد به پياده روي برويد. يکي از بهترين راه ها براي سياحت در يک مکان جديد، دويدن در آنجا است.

۹- هنوز درگير وظايف شغلي يا کار با وسايل الکترونيکي هستيد

سفر به اين معنا نيست که وظايف شغلي تان را از راه دور و يک مکان خوش آب و هوا انجام دهيد. در زمان سفر لازم است که به طور کامل ارتباط خود را مسائل شغلي تان قطع کنيد تا بتوانيد سفري حقيقتا بدون اضطراب و طراوت بخش داشته باشد. اما بعضي افراد هستند که حتي اندک جدايي از وظايف شغلي شان به آن ها اضطراب بيشتري مي دهد. در اينصورت بايد زماني را براي کار با وسايل الکترونيکي و ارتباط با محيط کاري خود مشخص کنيد. اگر مجبور هستيد، تنها يک بار در روز اين کار را انجام دهيد. مثلا با خود قرار بگذاريد که تنها ۱۵دقيقه از روز را صرف شغل تان کنيد و بعد از آن، وسايل الکترونيکي تان را در هتل بگذاريد يا تلفن همراه تان را در حالت سايلنت قرار دهيد و به اين ترتيب آن ها را از خود دور نگه داريد

.

۱۰- بدون هيچ فاصله اي، از کار به سفر و از سفر به کار مي رويد

يکي از رمز و رازهاي پنهان کسب آرامش و شادي در سفر، ايجاد فاصله قبل و بعد از سفر است. مثلا مي توانيد يک روز قبل از سفر و يک روز بعد از آن را مرخصي بگيريد تا فشاري که وجود دارد را از بين ببريد. با اين کار قادر خواهيد بود تا از حس انتظار براي سفر لذت ببريد. به علاوه، وقتي دور شدن از کار و زندگي عادي و برگشت به آن ها تدريجا صورت بگيرد اضطراب هم کاهش پيدا مي کند

.


منبع : سايت روزياتو

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها