City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

نشانه هايي که ثابت مي کند از خودتان مراقبت نمي کنيد (1397/05/15)

بدن ما قبل از آنکه بيماري به مرحله ي جدي اي برسد نشانه هاي هشدار دهنده اش را در مورد به خطر افتادن سلامتي ما بروز مي دهد.
نشانه هايي که ثابت مي کند از خودتان مراقبت نمي کنيد

به گزارش بزنيم بيرون ، به نشانه هاي خاموشي مي پردازيم که ثابت مي کند آنچنان که بايد از خودتان مراقبت نمي کنيد

ذهن مه آلود

شايد تجربه ي آن را داشته ايد که با وجود خواب کافي و مناسب شبانه، با احساس گيجي از خواب بيدار مي شويد و وقتي از خانه بيرون مي رويد يکي از وسايل تان را جا مي گذاريد. فراموشکاري تان را به حساب بالا رفتن سن نگذاريد. اين حالت که اصطلاحا به آن ذهن مه آلود گفته مي شود مي تواند نشان دهنده ي مشکل جدي تري مثل عدم تعادل هورموني باشد که منجر به مشکلات شناختي مي شود. به ويژه در زنان، خطاهاي ذهني ممکن است از علائم اختلالات تيروئيدي باشد. در اينصورت يک آزمايش جامع خون دهيد تا تمامي هورمون ها و نشانگرهاي زيستي شما بررسي شود. علاوه بر اين، يک آزمايش کامل تيروئيد هم مي تواند با بررسي هورمون ها و آنتي بادي تيروئيد علت ريشه اي مه آلود بودن ذهن تان را شناسايي کند.

به علاوه، تعداد باکتري هاي روده هم در مردان و هم در زنان مي تواند باعث پراکندگي افکار شود. اين ميکروبيوم ها با بهبود رژيم غذايي مي توانند موجب شفافيت ذهني و تمرکز شوند. با مصرف هر چه بيشتر غذاهاي پروبيوتيک به تعادل ميکروبيوم هاي روده هاي خود کمک کنيد.

اضطراب شديد

اضطراب مداوم به سلامتي ما صدمه مي زند. وقتي سطح کورتيزول يا همان هورمون استرس نامتعادل باشد يا ناگهان بالا برود، اين مسأله مي تواند موجب بدخلقي، اضطراب، افسردگي يا تضعيف عملکرد شناختي شود. تمامي اين موارد منجر به کم شدن ميل جنسي و خود باوري در فرد مي شود. همچنين بالا بودن سطح کورتيزول مي تواند موجب افزايش چربي و التهاب بدن شود، مسأله اي که منجر به کم شدن اعتماد به نفس، نااميدي، کم شدن انرژي و تضعيف سلامت عمومي شود. بهبود رژيم غذايي يکي از قدم هايي است که مي توانيد براي کنترل سطح هورمون کورتيزول در بدن خود برداريد.

خواب آلودگي مداوم

علاوه بر رژيم غذايي سالم و ورزش، خواب مناسب شبانه هم از اجزاي کليدي سلامتي شما است. بنابراين اگر هميشه احساس خواب آلودگي مي کنيد يا هرگز يک خواب مناسب شبانه نداريد، به پزشک مراجعه کنيد. ممکن است دچار وقفه ي تنفسي در خواب باشيد که بر اثر آن مجراي تنفسي مسدود شده و چرخه ي خواب مختل مي شود. اين مسأله مي تواند ناشي از فشار خون بالا، اضافه وزن يا بيماري قلبي باشد. علاوه بر اين، خواب براي ساعت زيستي بدن ضروري است. با مراجعه به پزشک و انجام آزمايش مي توانيد به علت اختلالات خواب خود پي ببريد.

انقباض ناگهاني عضلات پا

از آنجايي که اين روزها ديگر اغلب ما بيشتر اوقات روز را در حالت نشسته سپري مي کنيم، انقباض ناگهاني يا گرفتگي عضلات پا مسأله ي عجيبي نيست. با اين حال، گرفتگي هاي متعدد عضلات مي تواند نشان دهنده ي کم بودن منيزيم بدن باشد. اين مسأله با گذشت زمان مي تواند مشکلات جدي اي براي سلامتي شما به وجود آورد. پايين بودن منيزيم خطر بروز آريتمي قلبي (غير طبيعي بودن ضربان قلب) را در پي دارد که مي تواند موجب ايست قلبي يا مرگ ناگهاني شود. بنابراين مواد غذايي حاوي منيزيم مثل بادام، دانه ي کدو حلوايي و موز را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. اگر نياز به ميزان بيشتري از اين ماده داشته باشيد، پزشک براي شما مکمل دارويي تجويز خواهد کرد.

سوزن سوزن شدن دست و پا

اگر دست ها و پاهايتان مداوم سوزن سوزن مي شود، ممکن است کمبود ويتامين B12 داشته باشيد. اگر اين کمبود رفع نشود، منجر به کم خوني و در موارد شديد آن، باعث بيماري هاي عصبي خواهد شد. براي آنکه اين ويتامين را به ميزان کافي دريافت کنيد، تخم مرغ و لبنيات مصرف کنيد. افراد گياهخوار هم مي توانند از طريق مکمل هاي دارويي اين ويتامين را دريافت کنند.

خشکي شديد پوست

اگر بخش هايي از پوست تان به شدت خشک، خارش دار و پوسته پوسته شده است، اين مسأله مي تواند نشان دهنده ي آن باشد که رژيم غذايي شما چربي کمي دارد و دچار کمبود اسيدهاي چرب هستيد. علاوه بر استفاده ي روزانه از کرم مرطوب کننده ي مناسب نوع پوست تان، با مصرف زيتون، گردو و ديگر مواد غذايي، چربي هاي مفيد را هم به رژيم غذايي خود اضافه کنيد.

جوش

اگرچه ژنتيک و اختلالات هورموني عمده دلايل بروز جوش هستند، اما دلايل متعدد ديگري هم براي اين مسأله وجود دارد. يکي از اين دلايل اضطراب است. مصرف بيش از اندازه ي مواد قندي و مواد غذايي نشاسته دار، ديگر عوامل بروز جوش هستند که منجر به بالا رفتن قند خون و التهاب بدن مي شوند.

احساس خستگي هميشگي در بعد از ظهرها

اگر هميشه بعد از ظهرها احساس خستگي مي کنيد، احتمالا غذايي که براي ناهار مي خوريد مناسب نيست و باعث مي شود تا بسيار قبل تر از زمان شام، انرژي خود را از دست بدهيد. با مصرف غذاهاي کربوهيدرات دار مثل پيتزا، ساندويچ يا ديگر غذاهاي ناني، قند خون دچار افزايشي ناگهاني مي شود اما بعد از چند ساعت کاهش پيدا مي کند. افت قند خون يا اصطلاحا هيپوگليسيمي، باعث خواب آلودگي و احساس خستگي مي شود. بنابراين کمبود انرژي خود را با مررف مواد قندي يا کافئين دار رفع نکنيد و در عوض، در زمان ناهار غذاهايي بخوريد که حاوي پروتئين، چربي و سبزيجات فيب دار باشند تا تعادل قند خون حفظ شود


منبع : روزياتو

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها