City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

چطور در هواپيما خواب راحتي داشته باشيم؟ (1397/05/16)

کساني که مي توانند در هواپيما بخوابند حقيقتا خوشبختند! در حالي که بسياري از ما در اين شرايط نه چندان راحت و در ميان غريبه ها حتي نمي توانيم چرت کوتاهي بزنيم.
چطور در هواپيما خواب راحتي داشته باشيم؟

به گزارش بزنيم بيرون ، اين موارد را به خاطر داشته باشيد تا بتوانيد در زمان سفر با هواپيما استراحت کافي داشته باشيد و با انرژي به مقصد قدم بگذاريد.

بهترين زمان پرواز در شب است

اگر مي توانيد زماني را براي پرواز انتخاب کنيد که ساعت معمول خواب شما است. شب قبل از پرواز، ۲تا ۳ساعت زودتر از خواب بيدار شويد تا در هواپيما سريع تر به خواب برويد.

روزهاي مياني هفته را انتخاب کنيد

اگر مي خواهيد با هواپيماي خلوت تري سفر کنيد، روزهاي مياني و خلوت هفته را انتخاب کنيد. روزهاي پاياني هفته شلوغ ترين زمان پروازها هستند.

بهترين قسمت هواپيما صندلي کنار پنجره است

هميشه سعي کنيد صندلي کنار پنجره را انتخاب کنيد تا بتوانيد سرتان را به ديوار تکيه دهيد تا زماني که مسافر کناري مي خواهد به دستشويي برود مزاحم خواب شما نشود!

از صندلي هاي نزديک اتاق بار دوري کنيد. در آنجا فضاي زيادي براي پاها وجود دارد اما اغلب خانواده هايي که فرزند کوچک دارند اين صندلي ها را رزرو مي کنند. صندلي هاي نزديک دستشويي هم گزينه ي مناسبي نيست.

صندلي خود را تا آخرين درجه به عقب بخوابانيد

اگر مي خواهيد خواب راحتي داشته باشيد، صندلي خود را تا جايي که ممکن است به عقب بخوابانيد. البته بايد مطمئن شويد که مزاحم مسافر پشت سري خود نيستيد. ساعت ها نشستن در يک زاويه ممکن است باعث کمر درد شود. از طرفي ديگر، گذاشتن سر بر روي ميز يا تکيه دادن آن به پشت صندلي براي گردن و ستون فقرات مضر است.

 لباس هاي گرم و راحت بپوشيد

براي آنکه بتوانيد خواب مناسبي در هواپيما داشته باشيد مي بايست لباس گشادي بپوشيد که مانع حرکت شما نمي شود. اگر از قبل اطلاع داريد که در هواپيما به شما پتو نمي دهند، يک کت و جوراب هاي گرم به همراه داشته باشيد. در طول پرواز، هواپيما بسيار سرد است و اين مسأله خوابيدن را دشوار مي کند.

کمربند صندلي را روي لباس هايتان ببنديد

بستن کمربند صندلي روي لباس ها يا پتو کمکي به راحت تر شدن خواب تان نمي کند اما اين کار باعث مي شود تا در زمان تکان هاي هواپيما در اثر تلاطم هاي طبيعي جريان هوا مهمانداران شما را براي گوشزد کردن بستن کمربندتان بيدار نکنند.

وسايل خواب

صدا و نور عوامل اصلي جلوگيري از به خواب رفتن هستند. بنابراين از چشم بند و صداگير استفاده کنيد.

براي راحتي سر و گردن خود از بالشتک مخصوص گردن استفاده کنيد. اگر چنين وسيله اي نداريد، مي توانيد شال يا سوييشرت خود را جمع کنيد و پشت گردن بگذاريد.

وسايل الکترونيکي تان را کنار بگذاريد

از تلفن همراه، تبلت يا لپ تاپ خود استفاده نکنيد چون نور آبي ساطع شده از صفحات آن ها مغز شما را بيدار نگه مي دارد. به جاي آن از کتاب کاغذي استفاده کنيد. اين کار باعث مي شود تا زودتر به خواب برويد. به علاوه اگر به صداهاي آرامش بخشي مثل آواز پرندگان يا بارش باران گوش دهيد مشکلي در خواب تان ايجاد نخواهد کرد.

هنگام پرواز سعي کنيد کتاب بخوانيد، اين کار باعث مي شود تا زودتر به خواب برويد

مواد غذايي و نوشيدني ها

اگر مي خواهيد به سرعت به خواب برويد، در هواپيما پرخوري نکنيد. غذاي شما بايد سبک و سالم باشد. بهترين نوشيدني براي اين زمان چاي يا آب است. خوردن قهوه و نوشابه را فراموش کنيد. اين نوشيدني ها کيفيت خواب تان را پايين مي آورد.

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها