City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

راه هاي مبارزه با کمردردهاي ناشي از نشستن هاي طولاني مدت در اتومبيل (1397/06/12)

نشستن طولاني مدت در اتومبيل چه به عنوان راننده و چه به عنوان سرنشين باعث ايجاد کمردردهايي مي شود که گاهي تحملش براي انسان واقعا سخت مي شود اما مي توان با چند حرکت ساده با آن مبارزه اي جانانه کرد.

راه هاي مبارزه با کمردردهاي ناشي از نشستن هاي طولاني مدت در اتومبيل

به گزارش بزنيم بيرون ، حتي اگر شما مبتلا به کمردردهاي مزمن هم نباشيد، نشستن طولاني مدت در خودرو باعث مي شود تا عضلات و گاهي حتي مهره هاي کمرتان درد بگيرد. اين موضوع در سفرهاي طولاني بيشتر حس مي شود و بعضا سفر را به کام انسان تلخ مي کند. اما اگر به چند نکته توجه کنيد حتما اين مشکل کمتر گريبان تان را خواهد گرفت.

1- اول از همه بايد صندلي تان را تنظيم کنيد. اگر راننده خودرو هستيد بايد صندلي تان را در فاصله اي از فرمان قراردهيد که در حالي که دست هاي تان به صورت قيچي روي فرمان است و زانوي تان هم خم نشده است، بدون خم کردن پشت تان برفرمان مسلط باشيد. اگر هم به عنوان سرنشين هستيد بايد فاصله صندلي تان ا طوري تنظيم کنيد که به زانو هاي تان فشارنيايد و در عين حال زانوهاي تان پايين تر از سطح ران قرار نگيرد. زيرا اين کار باعث فشار به گودي کمرتان مي شود.

2- تنظيم پشتي صندلي هم بسيار مهم است. بايد از قراردادن پشتي صندلي به حالت عمود و با زاويه 90درجه اجتناب کنيد. بهتر است اين زاويه کمي بيشتر از 90 باشد. البته نه آنقدر زياد که باعث انحناي ستون مهره هاي تان شود.

3- اگر دچار گودي کمر هستيد، يک بالش کوچک که اگر طبي باشد بهتر است مي توانيد در پشت کمرتان در محل اتصال پشتي صندلي به کفي، قرار دهيد.

4- داشتن حالتي يکنواخت مي تواند عضلات و مهره هاي شما خسته کند پس هر يک ربيکبار سعي کنيد تغييري هرچند کوچک در پوزيشن تان داشته باشيد و به عضلات پشت تان، شانه، ساق پا ويا حتي پنجه تان حالت کششي بدهيد. اگر پشت فرمان هستيد مي توانيد هرازگاهي با شل تر گرفتن فرمان به خودتان کمک کنيد.

5- از رانندگي به مدت طولاني تا جايي که مي توانيد پرهيز کنيد و هر دو، سه ساعت يکبار به خود استراحت دهيد. اين کار هم لذت سفر را براي تان دوچندان مي کند، هم مانع خستگي چشم و خدايي ناکرده تصادف مي شود و هم باعث مي شود تا کمردرد نگيريد.

6- داشتن کيسه آب گرم در سفر از ملزوماتي است که مي تواند کمک بزرگي به هنگام بروز دردهاي عضلاني باشد.

 يادتان باشد اگر بدني ورزيده داشته باشيد و در طول سال ورزش کنيد، کمتر دچار دردهايي همچون کمردرد يا گرفتگي عضلات در سفر مي شويد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها