City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

عضويت ۵۳ درصد مردم ايران در شبکه‌هاي اجتماعي (1395/05/02)

رئيس مرکز رسانه هاي ديجيتال ضمن ارائه آمار استفاده کاربران ايراني از شبکه‌هاي اجتماعي و بازي هاي رايانه اي گفت: ايرانيها حدود ۵ تا ۹ ساعت وقت خود را در شبکه هاي اجتماعي مي گذرانند.
عضويت ۵۳ درصد مردم ايران در شبکه‌هاي اجتماعي

به گزارش بزنيم بيرون ، سيد مرتضي موسويان، رئيس مرکز فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد در همايش فرصتهاي سرمايه گذاري و کسب و کار در فناوري اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: ۴.۵ ميليون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را دانشجويان رشته هاي مهندسي تشکيل مي دهند و از اين تعداد ۱۷ درصد، دانشجويان حوزه برق و کامپيوتر هستند.

۵۳ درصد ايرانيها عضو يکي از شبکه هاي اجتماعي

وي با اشاره به تغيير روند قطب هاي اقتصادي بازار به سمت توسعه خدمات و جايگزيني خدمات با ۴۸ درصد به جاي صنعت و کشاورزي، گفت: آمارهاي غيررسمي از ضريب نفوذ ۸۰ درصدي اينترنت در کشور حکايت دارد و اين درحالي است که متوسط استفاده از اينترنت در دنيا ۴۶ درصد است. درهمين حال اين آمارها از وجود ۴۰ ميليون گوشي هوشمند در کشور حکايت دارد.

رئيس مرکز فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت ارشاد اضافه کرد: ۵۳ درصد مردم ايران حداقل عضو يک شبکه اجتماعي هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در اين شبکه هاي اجتماعي عضويت دارند. بررسي ها نشان مي دهد که به صورت ميانگين ايرانيها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه هاي اجتماعي حضور دارند و ميانگين اين حضور در دنيا ۱۶ ساعت در ماه است.

۱۴ ميليارد ساعت صرف بازي مي شود

وي گفت: پيش بيني مي شود تا ۴ سال ديگر، ميانگين حضور در شبکه هاي اجتماعي در دنيا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پيدا کند.

موسويان با بيان اينکه ۲۰ ميليون کاربر گيم در کشور وجود دارد، گفت: سالانه بالغ بر ۱۴.۶ ميليارد ساعت صرف بازي هاي رايانه اي و موبايل در ايران مي شود.

مشاور وزير ارشاد با تاکيد بر ظرفيت بالقوه بازار فناوري اطلاعات ايران براي سرمايه گذاري به ۸ برابر شدن ظرفيت پهناي باند کشور طي ۳ سال اخير اشاره کرد و گفت: هم اکنون وبگاههاي پربازديد در ايران، متعلق به وبگاههايي است که در داخل ايران، ميزباني مي شود و بعد از وب سرورهاي ايراني، سايتهاي ايراني که در آمريکا ميزباني مي شوند در رده دوم قرار دارند.

علاقه ايرانيها به جستجوي «خبر» در فضاي مجازي

وي در مورد پرمخاطب ترين محتواهاي سايتهاي ايراني نيز گفت: کاربران ايراني به ترتيب از وبگاههاي ارائه کننده خبر، تبليغات، بازي و نرم افزار، شبکه هاي اجتماعي و محتواي آموزشي، استقبال مي کنند.

موسويان خاطرنشان کرد: اين آمار نشان مي دهد مردم به سمت فرهنگي شدن و ارتقاي سواد رسانه اي در حال حرکت هستند و بررسي منابع داده اي از پرمخاطب ترين محتواي ديجيتال نيز نشان مي دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و يوتيوب، ايرانيها بيشترين عضويت را در شبکه هاي اجتماعي تخصصي دارند.

ايرانيها بيشترين مخاطبان «لينکدين»

رئيس مرکز رسانه هاي ديجيتال ادامه داد: کاربران ايراني بيشترين عضويت را در شبکه اجتماعي لينکدين در ميان کشورهاي منطقه دارند و اين نشان از آن دارد که کاربران ايراني به دنبال تخصص هستند. در همين حال بيشترين رجوع به نرم افزارهاي کاربردي و نقشه در ميان سرويس هاي خارجي، از علاقه آنها به محتواي فرهنگي حکايت دارد.

وي با اشاره به وجود اين ظرفيت و فاصله سهم ايران در بازار فناوري اطلاعات و ارتباطات جهان، تصريح کرد: نگاه کلي به بودجه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور نشان مي دهد که رقم اعتبارات ICT به ۲ درصد کل بودجه رسيده و اين در بودجه سال ۹۳ حدود ۱.۶ برابر بوده است اما تا رسيدن به ۲۰ درصد مانند ساير کشورها، فاصله زياد است.

ايجاد شبکه همکاري کسب و کار فناوري اطلاعات در خانه هاي فرهنگ

موسويان با انتقاد از سهم کم توليد محتوا در بودجه کشور، گفت: جايگاه ايران در رتبه بندي خدمات الکترونيم و توليد محتوا مطلوب نيست.

وي از تشکيل شبکه همکاري فعالان کسب و کارهاي توليد محتوا در صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات بر بستر ۴۰۰ خانه فرهنگ ديجيتال خبر داد.

رئيس مرکز رسانه هاي ديجيتال از افزايش سرعت شبکه سازي مجازي با ايجاد « شبکه ابر فرهنگ» تا ۹۰ برابر خبر داد و در زمينه حمايت از پروژه هاي اين بخش گفت: تنها ۲۳ درصد از حمايتهاي انجام شده به هدف رسيده و ۶۷ درصد از حمايتهاي انجام شده از بخش خصوصي، محقق نشده است.


منبع : خبرگزاري مهر

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها