City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

بازارگردي و پاساژگردي؛ پديده جديد براي تفريح جوانان ايران (1395/06/19)

​از زماني که مکان هاي تجاري و تفريحي افزايش پيدا کرده پاساژگردي هم تفريح جديدي براي برخي جوانان به حساب آمده است. تفريحي بدون هزينه و سالم!
بازارگردي و پاساژگردي؛ پديده جديد براي تفريح جوانان ايران

به گزارش بزنيم بيرون ، دور دور کردن اشکال مختلفي دارد از ويراژ دادن در خيابان ها تا پرسه زدن در پاساژها را در برمي گيرد. گشت و گذار در پاساژها براي گذراندن وقت و آشنا شدن با مدهاي روز نام دور دور کردن از نوع پاساژ را به خود اختصاص داده است.

از زماني که مکان هاي تجاري و تفريحي افزايش پيدا کرده پاساژگردي هم تفريح جديدي براي برخي جوانان به حساب آمده است. تفريحي بدون هزينه و سالم!
 
پاساژگردي پديده جديد برخي زنان خانه دار و جوانان
اين پديده جديد و نوظهور بين جوانان و خانم هاي خانه دار جاي خاصي براي خود باز کرده است به طوري که اين قشر بيشتر وقت خود را در پاساژها سپري مي کنند. يکي از عوامل اين امر تغيير در سبک و روش زندگي است که باعث شده اين گونه افراد به دور دور کردن پاساژها سرگرم شوند.

زنان خانه دار با توجه به اينکه بيشتر وقت خود را با وسال اطلاع رساني مي گذرانند و از تبليغات رسانه اي هم در امان نيستند زودتر و بيشتر از ديگر افراد جامعه و زنان شاغل جذب پاساژها مي شوند.

برخي از افراد هم صرفا براي خريد به پاساژ نمي روند آنها فقط مي خواهند وقت خود را بگذرانند و ويترين ديدن تک تک مغازه هاي يک پاساژ برايشان تفريحي لذت بخشي به حساب مي آيد.

برخي آنچنان پديده پاساژ گردي را جدي گرفته اند و به آن اهميت مي دهند که براي رفتن به پاساژ از چند روز قبل برنامه ريزي مي کنند! قرار مي گذارند و پاساژ مورد نظر خود را پيدا مي کنند، اما اين کار فقط براي عده اي از افراد است که نه براي وقت خود ارزشي قائل هستند نه براي پول خود!

با توجه به افزايش روز افزون پاساژها و اينکه پاساژها از حالت فقط تجاري بودن خارج شده و به مراکز تفريحي و فرهنگي هم تبديل شده اند که اين امر باعث شده تعداد پاساژگردها نيز هر روز افزايش يابد. به طوريکه ديگر مراکز خريد محلي براي تفرح جوانان نيست بلکه افراد مسن ها هم براي لذت بردن ازديدن مغازه ها و گذران وقت به پاساژها مي روند.

برخي افراد هم که به دنبال مد و مدگرايي هستند به پاساژگردي روي مي آورند تا با ديدن ويترين ها از آخرين مد پوشاک، کيف و کفش، لوازم آرايش، وسايل منزل و ديگر لوازم مورد نياز خود اطلاع يابند. اين کار باعث شده است که روحيه مصرف گرايي از طريق تکنولوژي هاي نوين ارتباطي بين جوانان و زنان تاثير چشمگيري داشته باشد.

پاساژ گردي و دوست يابي
برخي ديگر از افرادي که علاقه زيادي به پاساژ گردي دارند به عنوان خريدار و براي تفريح به پاساژ نمي روند بلکه قصد دارند در آنجا با افراد جديدي آشنا شوند تا دوستي هاي تازه اي را تجربه کنند. از اين کار خود لذت مي برند و اين کار ارنوعي تفريح شاد و سالم برايخود به حساب مي آورند!

  

فروشنده ها شاکي از پاساژگردها
فروشنده هاي برخي از پاساژها از افراد به ظاهر مشتري گله مند هستند زيرا آنها با تجريه کاري که دارند فرق خريدار و پاساژگرد را ه خوبي تشخيص مي دهند. برخي از افراد در تابساتن براي رهايي از گرماي خيابان به پاساژ پناه مي برند برخي هم در زمستان براي اينکه از خيس شدن باران وبرف در امان باشند پاساژ را انتخاب مي کنند که اين کاراز حوصله برخي فرشنده ها خارج است زيرا مانع کسب و کار آنها است.

رواج جامعه مصرف گرايي
جامعه مصرف گرا ناخودآگاه شهروندان خود را مصرفي مي کند و هميشه اين چرخه مصرف و مصرف گرايي ادامه دارد. تا زماني که برخي از رسانه ها با تبليغات مشتريان خود را اغوا کنند روند مصرف گرايي بيش از اندازه در جامعه ادامه خواهد داشت و راه گريزي براي آن نيست؛ جز اينکه خود افراد آگاهانه بتوانند نيازهاي خود را تامين و برآورده کنند.


منبع : ايران خبر

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید



تگ ها