2.7
از10 نظر

امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    1863
    نمایش

    امامزاده عبدالله شوشتر حلقه ي جدا شده امامزاده عبدالله شاه منگشت باغملک است و به عنوان يکي از جاذبه هاي گردشگري مذهبي خوزستان شناخته مي شود. به نظر می ‌رسد بانی اولیه آن عباسیان بوده اند و در دوران حکومت سلجوقیان دوباره بنای اصلی آن در اوایل قرن هفتم هجری ساخته شده است.ضریح این بارگاه متعلق به دوران قاجار است که در سال ۱۲۲۸ هجری شمسی و با الگو برداری از معماری دوران سلطنت صفوی احداث شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    آرامگاه امامزاده عبدالله (ع) شوشتر در گذشته دارای بناهای جانبی مدرسه علمیه ، کتابخانه و مهمانسرا بوده برخی مومنین و بزرگان و عرفا را در نزدیکی آن جهت تبرک دفن می کردند.

    زمان مناسب بازدید امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    با توجه به وضعیت آب و‌ هوای استان خوزستان، فصل های بهار و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    تاریخچه امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    ساختمان امامزاده عبدالله (ع) شوشتر را به المستنضر بالله نسبت می دهند ، کتیبه ای بسیار کهن در بالای مرقد شریفش حک شده که تاریخ آن به سال 629 هـ ق است با توجه به این تاریخ که بیش از 700 سال از ثبت آن گذشته است قدمت و کهنگی بنا و برخی گمان ها را به یقین تبدیل می کند.

    تاریخ زمان شهادت امامزاده نیست بلکه تاریخ تجدید بنایی آن است که از روزگارن دراز باقیمانده است و نشان دهنده توجه ویژه حاکمان محلّی روزگاران بعد ایشان بوده است. البته شوشتر در آن روزگار نقش بسیار مهمی در میان تمدن اتابکان لر داشته است.

    پیشنهاد ویژه امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    در نزدیکی این جاذبه بند لشکر شوشتر قرار دارد به شما پیشنهاد میکنیم از این جاذبه هم بازدید کنید.

    امکانات ویژه امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    این جاذبه دارای امکاناتی همچون:دسترسی به وسایل نقلیه،امکان دسترسی معلولین با ویلچر،پارکینگ،سرویس بهداشتی،بوفه و رستوران است.

    سیمای عمومی امامزاده عبدالله (ع) شوشتر

    کاشی کاری های ظریف و زیبایی که در بنای امامزاده عبدالله (ع) شوشتر بکار رفته شگفت انگیز است . رواق ورودی آن ساده است اما هلالی شکل است و از مصالح گچ ، آهک و خشت خام در ساختن بنا استفاده شده است مناره آن و گنبد به سبک آثار دوره سلجوقی است.

    اما آثار خرابی و کهنگی هنوز در آن مشاهده می شود. ساداتی در شوشتر یافت نشده که خود را از نوادگان این امام زاده بدانند پس بنا براین تنها بازماندگان این ذریه پیامبر همان ساداتی می باشند که در دهستان بارز و کیزوک دهدز ایذه ساکن اند.

    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی های شهری می توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    امامزاده عبدالله(ع) شوشتر خوزستان امامزاده عبدالله(ع) امامزاده شوشتر امامزاده خوزستان عبدالله(ع) امامزاده امامزاده شوشتر عبدالله(ع) خوزستان شوشتر امامزاده شوشتر عبدالله(ع) شوشتر خوزستان خوزستان امامزاده خوزستان عبدالله(ع) خوزستان شوشتر امامزاده عبدالله(ع) شوشتر امامزاده عبدالله(ع) خوزستان امامزاده شوشتر عبدالله(ع) امامزاده شوشتر خوزستان امامزاده خوزستان عبدالله(ع) امامزاده خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده شوشتر عبدالله(ع) امامزاده خوزستان عبدالله(ع) شوشتر خوزستان عبدالله(ع) شوشتر امامزاده عبدالله(ع) خوزستان امامزاده عبدالله(ع) خوزستان شوشتر شوشتر امامزاده عبدالله(ع) شوشتر امامزاده خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده شوشتر عبدالله(ع) خوزستان شوشتر خوزستان امامزاده شوشتر خوزستان عبدالله(ع) خوزستان امامزاده عبدالله(ع) خوزستان امامزاده شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده خوزستان عبدالله(ع) شوشتر خوزستان شوشتر امامزاده خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده عبدالله(ع) شوشتر خوزستان امامزاده شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده خوزستان عبدالله(ع) شوشتر امامزاده شوشتر عبدالله(ع) خوزستان امامزاده شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده عبدالله(ع) خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده خوزستان شوشتر عبدالله(ع) شوشتر خوزستان امامزاده عبدالله(ع) شوشتر امامزاده خوزستان شوشتر امامزاده عبدالله(ع) خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده خوزستان شوشتر خوزستان امامزاده عبدالله(ع) شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده خوزستان امامزاده عبدالله(ع) شوشتر خوزستان عبدالله(ع) امامزاده شوشتر خوزستان شوشتر امامزاده عبدالله(ع) خوزستان عبدالله(ع) شوشتر امامزاده خوزستان شوشتر عبدالله(ع) امامزاده