0
از0 نظر

تپه شنی ریگ زرگران

    6
    نمایش

    از جمله جاذبه‌های طبیعی و تا حدودی ناشناخته استان سیستان و بلوچستان می‌توان به تپه شنی ریگ زرگران اشاره کرد. افسانه‌های فراوانی درباره این جاذبه وجود دارد که نسل به نسل میان مردم محلی منتقل شده است. طبق یکی از این افسانه‌ها، اگر مقداری از شن‌های تپه به مکانی دیگر منتقل شود، شن‌ها آن جا باقی نمانده و دوباره به محل اصلی خود، یعنی تپه شنی بازمی‌گردند. همچنین برخی بر این باور هستند که اجنه از تپه شنی ریگ زرگران مراقبت می‌کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تپه شنی ریگ زرگران

    تپه شنی ریگ زرگران، جاذبه‌ای طبیعی در استان سیستان و بلوچستان است که بازدید از آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. داستان‌ها و روایت‌های بسیاری درمورد این جاذبه شنیده می‌شود.

    یکی از این افسانه‌ها بیانگر وابستگی شن‌های این تپه به محل زندگی خود است. به این شکل که اگر با وزش باد یا هر دلیل دیگری مقداری از شن‌های تپه به مکانی دیگر منتقل شوند، آن جا باقی نمانده و دوباره به محل اصلی خود، یعنی تپه شنی ریگ زرگران بازمی‌گردند. داستان دیگر معتقد است که اجنه از تپه شنی ریگ زرگران مراقبت می‌کنند.

    وسایل مورد نیاز تپه شنی ریگ زرگران

    بهتر است هنگام سفر به این منطقه مقداری آب و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشید. همچنین از کفش و لباس مناسب استفاده کنید تا در پیاده‌روی به مشکل نخورید.

    زمان مناسب بازدید تپه شنی ریگ زرگران

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه‌های آن است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای بازدید از تپه شنی ریگ زرگران، می‌توانید با استفاده غاز ماشین شخصی، خود را به شهرستان سراوان، بخش سیب و سوران، روستای آپاتان برسانید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پله برقی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها