0
از0 نظر

غار صداکی

    2
    نمایش

    اگر به غارنوردی و ماجراجویی علاقه دارید، غارهای متعددی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که غار صداکی نمونه‌ای از آن‌ها است. این غار در فاصله ۵۵ کیلومتری خاش و در ارتفاع حدود هزار و پانصدمتری رشته کوه بیرک قرار دارد. دهانه غار صداکی دو متر و طول آن ۴۰۰ متر است که دارای دو تالار بزرگ با ظرفیت هر یک به تعداد هزار نفر است. در این غار جانوران متنوعی نیز مشاهده و زندگی می‌کنند. از این رو بازید از آن نیازمند هوشیاری فراوان است..

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید غار صداکی

    با توجه به وضعیت آب و هوایی زاهدان، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به این منطقه و بازدید از غار صداکی است. اوایل دی تا اوایل بهمن نیز آِب و هوایی خنک و مطلوبی را در این شهر تجربه می‌کنید.

    ویژگی‌ها غار صداکی

    از ویژگی‌های خاص و مورد توجه این غار، وجود سه چاهک و یک دهنه چشمه آب است که زمینه حیات را برای جانورانی از قبیل پلنگ ایرانی، خفاش دم موشی و انواع خزندگان از قبیل سوسمارها فراهم ساخته است.

    مشخصات غار صداکی

    غار صداکی، جاذبه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت در استان سیستان و بلوچستان است. برای بازدید از این غار باید خود را به ۵۵ کیلومتری خاش، بخش ایرندگان و بالا دست روستای پستاک برسانید. همچنین دهانه این غار دو متر و طول آن ۴۰۰ متر است که دارای دو تالار بزرگ با ظرفیت هر یک به تعداد هزار نفر است. 

    وسایل مورد نیاز غار صداکی

    بهتر است هنگام سفر به این منطقه مقداری آب و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشید. همچنین استفاده از لوازم غارنوردی، کفش و لباس مناسب را فراموش نکنید.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها