0
از0 نظر

کوه ملک سیاه

    3
    نمایش

    کوه ملک سیاه، یک کوه آتشفشانی در سیستان و بلوچستان است که برای بازدید از آن باید خود را به میان روستاهای لار پایین، قرقروک و حرمک، در شمال شهر زاهدان برسانید. کوه ملک سیاه در مرز مشترک میان ایران و افغانستان و بخشی از پاکستان واقع شده است. برای دسترسی به کوه ملک سیاه می‌توانید به راحتی در جاده ۹۵، حدود ۳۵ کیلومتر پیش بروید. قسمتی سنگ‌چین شده در این منطقه وجود دارد که به باور محلی‌ها یک نمازخانه یا استراحتگاه بین راهی قدیمی بوده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوه ملک سیاه

    از مشخصات کوه ملک سیاه می‌توان به مواردی مانند ارتفاع ۱۶۰۵ متری آن اشاره کرد. این کوه آتشفشانی در میان روستاهای لار پایین، قرقروک و حرمک و در شمال شهر زاهدان خودنمایی می‌کند. همچنین این کوه در مرز مشترک میان دهستان حرمک استان سیستان بلوچستان ایران، ولسوالی چهاربرجک ولایت نیمروز افغانستان و بخش چاغی ایالت بلوچستان پاکستان قرار دارد.

    تاریخچه کوه ملک سیاه

    در موقعیتی که کوه ملک سیاه قرار دارد، سنگچینی مشاهده می‌شود که به عقیده مردم محلی سیستان و بلوچستان قدیمی‌ترین نمازخانه و واحدرفاهی بین راهی است. همچنین تپه سنگی در قسمتی از این سنگ‌چین مشاهده می‌شود که محلی‌ها به آن «قبر ملک سیاه» می‌گویند. به عقیده آن‌ها شخصی به نام ملک سیاه، از پیران و ریش سفیدان منطقه سیستان و بلوچستان، سال‌ها پیش در این محدوده زندگی می‌کرده و استراحتگاهی برای ساربان‌ها فراهم کرده است. به همین دلیل مورد احترام محلی‌ها است و با گذر از این منطقه برای وی فاتحه می‌خوانند.

    زمان مناسب بازدید کوه ملک سیاه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه‌های آن است. همچنین، اوایل دی تا اوایل بهمن نیز آب و هوای خنک و مطلوبی را در این شهر تجربه می‌کنید.

    زمان مناسب بازدید کوه ملک سیاه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه‌های آن است. همچنین، اوایل دی تا اوایل بهمن نیز آب و هوای خنک و مطلوبی را در این شهر تجربه می‌کنید.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    تفریحات
    عکاسی
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها