0
از0 نظر

آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    5
    نمایش

    آجرنوشته عیلامی میانه هفشجان دومین کتیبه کهن چهارمحال و بختیاری است که در یک کیلومتری هفشجان، تپه باستانی اسکندری قرارگرفته است. آجرنوشته عیلامی میانه در سال ۱۳۷۵ خورشیدی در تپه باستانی اسکندری کشف شد. این آجرنوشته به طول ۲۴، پهنای ۱۵ و قطر ۸ سانتی‌متر و دارای ۲۶ سطر بوده و متعلق به بیش از ۳۱۰۰ سال پیش (۱۱۲۰ ق. م) است. با کشف این آجرنوشته، می‌توان به اهمیت استان چهارمحال و بختیاری در عصر ایلامی پی برد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    آجرنوشته عیلامی میانه هفشجان دومین کتیبه کهن چهارمحال و بختیاری است که در یک کیلومتری هفشجان، تپه باستانی اسکندری قرارگرفته است.

    سایر اطلاعات آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    آثاری که از این تپه باستانی به دست آمده است، دو احتمال را پیش روی ما می‌گذارد. یکی که در این محل زیگوراتی بنا شده‌است یا این که یکی از پایتخت‌های عیلامیان در این منطقه بوده که برای فهمیدن صحت هر دو این احتمالات نیاز به کاوش و پژوهش وجود دارد و باید از باستان شناسان زبده ایرانی و بین‌المللی کمک گرفت. آجرنوشته‌ای دیگر نیز در تپهٔ باستانی ملیان فارس کشف شده که صحت این موضوع را تائید می‌کند.

    زمان مناسب بازدید آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی چهارمحال و بختیاری فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از آجرنوشته‌ عیلامی میانه است.

    وسایل مورد نیاز آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    برای رفتن به آجرنوشته‌ عیلامی میانه، کفش راحتی بپوشید و آب آشامیدنی، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و پاوربانک همراه داشته باشید.

    تاریخچه آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    آجرنوشته عیلامی میانه در سال ۱۳۷۵ خورشیدی در تپه باستانی اسکندری کشف شد. باستان‌شناسان در گمانه‌زنی‌های خود، به کتیبه‌ای به خط میخی عیلامی رسیدند که از سوی یکی از پادشاهان عیلام میانه نوشته شده‌است و کشف آن، وجود یک زیگورات یا چیزی شبیه به آن را به خوبی در این منطقه نشان می‌دهد. باستان شناسان گمان می‌کنند که در تپه اسکندری هفشجان در چهارمحال و بختیاری، سازه معماری عظیمی وجود دارد که ممکن است شبیه زیگورات‌های عیلامیان باشد.

    ویژگی‌ها آجرنوشته‌ عیلامی میانه

    این آجرنوشته به طول ۲۴، پهنای ۱۵ و قطر ۸ سانتی‌متر و دارای ۲۶ سطر بوده و متعلق به بیش از ۳۱۰۰ سال پیش (۱۱۲۰ ق. م) است. با کشف این آجرنوشته، می‌توان به اهمیت استان چهارمحال و بختیاری در عصر ایلامی پی برد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی لازم است به یک کیلومتری هفشجان بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها